Випуск №6, СТАТТЯ №6

Жертва Святої Літургії (Служби Божої)

Служба Божа — це Голгота

Чи свідомі ви того, що, беручи участь у Літургії, ви присутні на Голготі, на тій самій жертві? Ви маєте того ж священика: Ісус є Вічний Священик. Священик, якого ви бачите біля вівтаря, тільки бере участь у священстві Христа. Христос використовує його руки, губи. Ви маєте ту саму жертву, того ж Христа, тільки тут Він є у вигляді хліба, чистої жертви. Але мета є така ж сама: спасіння світу, вітання Господа Бога і Володаря, подяка Йому за дари та благословення, прохання прощення гріхів і нового милосердя. Немає нічого дивного в тому, що люди ходять на Літургію кожного дня. Ісус не лише встановив пастирське священство (священики), але й Царське Священство, яким є ви. Ми читаємо в Біблії: «Ви ж - рід вибраний, царське священство» (1 Пт. 2, 9). Вас також запрошували брати участь у цій жертві.

Тепер вам зрозуміло, чому ми ніколи не пропускаємо Літургії в неділю? Чому ми дістаємо Святе Причастя в наші серця? Коли ви дякуєте після Причастя, забудьте про тих, що оточують вас, загорніть себе в Ісуса, «...той хто споживає мене, житиме мною», - каже Ісус (їв. 6, 57).

Ви не міняєте Святого Причастя в себе, як це робиться зі звичайною їжею; Ісус перетворює вас у Себе. Святий Павло пише: «Живу вже не я, а живе Христос у мені» (Гл. 2, 20). Це не та їжа, яка дає нам життя, не вітаміни, що живлять вас духовно: ця їжа е саме життя. Ісус говорив: «Я є життя» - (їв. 11, 25) і знову: «Я - хліб життя. Коли хтось цей хліб їстиме, житиме повіки» (їв. 6, 58). Він не дає життя; це є життя. Хто присутній на Літургії і не приймає Святого Причастя, дуже багато втрачає.

Вічна жертва

Уявіть собі Христа, нашого Вічного Вищого Священика (Первосвященика), Богочоловіка Ісуса, який жертвує себе, жертву, що раз і за всіх була принесена на Голготі перед престолом Його Небесного Отця, оточеного всіма ангелами та святими неба. Яка захоплююча картина! Яка перевага бути там! Але ми також належимо до Містичного Тіла. Ми також маємо право бути присутніми на такій величній жертві, але, щоб зробити так, ми потребуємо Самого Христа тут, серед нас, який приносить в жертву себе на наші престоли. Христос був свідомий цього. Він робить це, даючи нам на землі можливість з'єднатися з усіма Його учасниками в небі, з'єднатися з Ним у приношенні цієї Вічної Пожертви Своєму Вічному Отцеві. На кінець Ісус не тільки встановив пастирське священство, а й Царське Священство, яким е Ви. Ми читаємо у Святому Писанні: «Але ви є вибране покоління, Царське Священство». Ви є клітинами Містичного Христового Тіла, тому жертвуєте Літургію разом з Христом. Об'єднайтеся з Ним, пропонуючи ваші радощі, смутки, покуту і добрі справи, ваших улюбленців, ваші потреби, все ваше єство. З'єднуючись з Христом, ви пропонуєте цю жертву Нашому Небесному Отцеві. Це є молитва Містичного Тіла. Ось чому ви ходите на Літургію. Ви є присутні на тому, що відбувається перед Божим престолом. Отже, ціле Містичне Тіло, все небо, ангели та святі, вся земля з'єднуються разом, в одне повністю Містичне Тіло Христа, молячи, пропонуючи своєму Небесному Отцеві найбільшу жертву.

Обряди божественної літургії

Перед поясненням Жертви Літургії, дозвольте мені коротко пояснити питання обрядів. Ми чуємо про римо-католиків та католиків-українців (греко-католиків) Окрім того є католики копти (Єгипет), правдиві католики греки (Греція), вірменські католики та багато Інших Що це означає Чи всі католики - не одне? Так, стосовно їхньої віри, всі вони вірять в ті ж самі Істини (Істина є одна), всі знаходяться під юрисдикцією наслідника святого Петра, нашого Святішого Отця Папи Римського Яка ж є різниця і як вона виникла? Після смерті та воскресіння нашого Господа апостоли та їх послідовники розійшлися по цілому світу, щоб поширити Добру Новину Ті, що йшли в Грецію, звичайно, говорили грецькою і наслідували звичаї греків, Інакше їх би не слухали. Ті, що пішли до Єгипту, повинні були використовувати коптську мову Ті, що пішли до Риму, - римську мову та звичаї Отже, тут маємо ту саму Святу Літургію, ті самі Тайни, якими говорять в різних частинах світу відповідно до мови та традиції народу - римлян, греків, коптів, тощо Та сама Літургія та Літургійні Служби в різних країнах відповідно до їхньої мови та традицій, що володіють власною канонічною структурою, називаються різними обрядами, які вірять в одне і те саме і коли ці великі нації греки, римляни, єгиптяни пошлють місіонерів у світ, вони братимуть свій обряд (способи проведення Літургії) зі собою Отже, ми маємо багато обрядів у католицькій Церкві, хоча всі віримо в одне і те ж Безпідставно вважати, що певний обряд є кращий чи більш католицький, ніж якийсь Інший обряд Всі вони однаково є католики, не більше і не менше 1 травня 1917 року Папа Бенедикт XV у своєму «Motu Prop-no Dei Providentis» пише «Церква Ісуса Христа з часу заснування не є ні латинською, ні грецькою, ні слов'янською, а католицькою, не робить жодної різниці між своїми дітьми, не дивлячись, чи вони є греками, латинянами, слов'янами, чи членами Інших національних груп Всі вони займають те саме місце в очах Апостольського Престолу».

Божественна Літургія Святі Богослужебні тайни

Я коротко покажу, як Божественна Літургія, Служба розкриває тему Жертви на хресті Існує багато обрядів і різні способи відправлення Літургії Я виберу Літургію святого Івана Золотоустого, яку використовують греки, українці, переважно слов'янські країни та багато Інших Це є одна з ранніх форм літургій, яка відправляється сьогодні, яка не зазнала жодної зміни Вона була складена святим Іваном Золотоустом у 400 році нашої ери І все ж усі літургії мають однакову форму, оскільки це є та ж сама жертва Христа Ця Літургія у своїй теперішній формі відправлялася першими християнами. Якщо не брати до уваги підготовки чесних дарів (проскомедії), Свята Жертва Літургії складається з двох частин. Перша частина - ми промовляємо до Господа. Друга частина - власне Жертва.

Приготування хліба і вина

На меншому вівтарі, що розташований зліва, який називається Престолом Приготування, священик готує хліб і вино для жертви і промовляє молитву: «На спомин Господа Бога і Спаса Нашого Ісуса Христа. Як овеча на заколення ведено Його. Жертвується Агнець Божий, що бере гріхи світу». Ця молитва говорить про те, що відбуватиметься. Священик кладе на дискос (золоту тарілку), просфору (хліб) для освячення. Велика просфора, Агнець, представляє Христа. Менші частинки, що знаходяться навколо основної просфори, означають: Пресвяту Богородицю, Небесну Церкву, Церкву в Чистилищі, Церкву на землі. Отже, ми бачимо, що Свята Літургія вміщає все Містичне Тіло Христа, яке запропоноване живим і мертвим.

Перша частина - молитовна частина

Ми промовляємо до Господа. В антифонах ми хвалимо Господа. В ектеніях ми молимося за нові благословення для людей, за мир на землі, і люди відповідають: «Господи помилуй». В цій частині люди готують себе до жертви. Пізніше Ісус промовляє до нас через свої послання, Євангеліє, які закінчуються проповіддю.

Друга частина - власне Жертва

Христос приносить себе своєму Небесному Отцеві (Єв. 9.14} (ми приєднуємося до Нього)

Після проповіді у ранній церкві оглашенні (нехрещені), які були навчені у вірі, повинні були вийти з церкви, щоб вони не могли відкрити її поганам, і лише похрещеним християнам дозволялося бути присутніми на жертві, яку часто називали перші християни «тайна». Після того, як оглашенні залишали церкву, священик вносив у процесії чашу і хліб для жертви. Пізніше співали Символ Віри. Перед тим, як перейти до проголошення Символу Віри, дається поцілунок миру, тому що ніхто не може бути присутнім на такій великій жертві із гнівом та ненавистю у своїх серцях стосовно своїх братів. Священик піднімає покров перед своїми очима, нагадуючи нам, що це є покров між нами та правдами віри. Ми не можемо зрозуміти їх своїм слабим розумом. Ми віримо, опираючись на авторитет Божого об'явлення.

Це супроводжується молитвою «Свят, свят, свят,. Господь Саваот, повне Небо і земля слави Твоєї. Осанна в вишніх». Ця частина репрезентує тріумфальний вхід нашого Господа на Квітну неділю. Всі люди непорушно урочисто клячать, священик схиляється над вівтарем і промовляє слова освячення, які вперше були сказані нашим Господом на Першій Службі, на Тайній Вечері. «Прийміть, їжте, це єсть тіло моє. Це є кров моя, що за вас проливається на відпущення гріхів». Волею Господа хліб та вино перетворюються на тіло та кров Христа. Священик високо піднімає чашу і освячує дари для людей, які схилені у поклоні, промовляючи «Твоє від Твоїх» (що означає ми офіруємо Бога Господеві), «Тобі приносимо за всіх і за все». Це точно говорить нам чим є Свята Літургія: приношення Бога-Сина, Святої Жертви Богові-Отцеві. Достойної й відповідної Жертви. В цьому ми жертвуємо себе разом з Ісусом.

Небесний Отець знову дає нам свого Сина

Тепер з Ісусом на вівтарі священик молиться за живих та мертвих, за все Містичне Тіло Христа. Тут ваші намірення, ваші прохання за живих і мертвих згадуються священиком. Люди готують себе одержати Христа в Святому Причасті молитвою «Отче наш». Наш небесний Отець повертає нам Його, щоб Він став поживою для наших душ. Люди отримують Його у Святому Причасті. Отримавши свого Господа, люди співають: «Нехай сповняться уста наші хваління Твого, Господи, щоб ми співали славу Твою, бо Ти сподобив нас причаститися святих Твоїх Божественних, безсмертних і животворящих тайн».

Христос посилае нас знову у світ

Пізніше вірні обдумують для себе тему на цілий день. «День весь звершений, святий, мирний і безгрішний випросивши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо». В кінці священик ще раз благословляє. Служба закінчена. «Благословення Господнє на вас, Того благодаттю і чоловіколюбієм, завжди, нині і повсякчас, і на віки віків». Тепер ви розумієте, чому католики ніколи не пропускають Літургію в неділю. Вони присутні на Жертві Голгофи. Молячись вдома, ви не одержуєте цього. Христос все більше й більше уподібнює нас до Себе. Він проходить крізь кожен наш вчинок. «Живу вже не я, а живе Христос у мені» (Гл. 2, 20)








АКЦІЯ!


Вам подобається образок ???

Ви можете замовити його через Інтернет!


50 коп.


Промінь Любові № 6,Червень 2004, Стаття № 6

Надрукувати цей текст?




Hosted by uCoz